Monday, December 05, 2011

Entry weekend

Hola !!!
Bese arr hari isnin adalah hari meng'update' xtvt time weekend
Mula dr ptg jumaat la ye
Balik dgn my sista sebab hubby balik lambat
So trus ke gombak tgk MIL my sista yg x sihat
So balik my sista antar kt umah i, mmg xde mood nak masak
My adik balik mintaklah dia  tapaukan apa2, jawapan dia nak lelap jap
Dia punya kejap sampai hubby balik, dekat kol 1 pagi jugak laa
Alhamdulillah hubby yang tau i tgh tgu dia balik belikan roti telur....nyammmm sgt memahami
Hubby punya adalah garlic naan .. pas makan tdo laa saya dgn perut kenyang

Naan garlic
Roti telur saya

Pagi kol 6.30 hubby dah kuar..saya x sambung tdo tapi masak kari ayam
Ni 1st try guna rempah kari cap org terbang...kt klantan je ada jual tau
Tu pon ada kawan yg baik hati serta prihatin yg bagi
Buat ler kari ayam + kentang + tofu kering...sedap cuma cair sikit sebab patutnya guna 2 peket kari tu laa
Dapat pon 2 peket je haruslah sayang ye...tapi sedap lagi2 potong cili api den tabur atas nasi
Makan sambil marathon three sisters..routine tiap sabtu

Kari x pedas langsung dats y tabur cili...pergghhhh

Si cantik

Si kacak..mmg layan cter ni
 Pastu x brp layan sebab kene ke tadika my niece
Ada hari penyampaian hadiah n hari kesenian, konsert la tu...periksa dpt no.2...gud
Saya dan dua kakak saya ntah kenapa sebak je bila tgk budak2 buat show
Org lain ok je...npe ek sgt emosi? adalah sebab musababnya..kalau laa arwah mak ada lagi tentu suka tgk cucu keletah bukan main..al-fatihah
Balik konsert tu , along masak asam pedas ikan pari , saya laa teringin nak makan..lagi2 letak sawi jeruk
Mmg sedap lagi2 makan ramai2 then tdo ramai2
Hubby balik awal sikit, kol 9 dah sampai uma along
Pastu pelawa apa2 nak tapau sebab dia nak beli garlic naan lagi
Saya laa tukang amik order....pergi berdua je ngan hubby, sambil tgu minum dulu
Sampai2 trus makan ramai2...selera sungguh
Pastu acara masing2..ada yg main games...ada yg tgk tv tapi saya tdo trus..x sedar apa
Tu la xtvt sabtu



Ni time kanak2 buat solat dhuha..semua mak bapak terharu

Ni time nyanyi berpandukan buku ejaan anakku...bagus semua hafal

Yg buat LOVE ala2 k-pop tu laa my niece
Ni masa persembahan tp x dpt snap my niece...diselindung cikgu
Lagu gadis dan bunga..Noorkumalasari
 
Asik mengintai je keje..nak tunjuk mama n maklong dia

Ni lagu tanya sama pokok pulak



Tamak kan..? asam pedas ikan pari n sawi jeruk + taugeh goreng kucai n tauhu + telur dadar
Ahad masak biasa2 je
Tgh hari along bikin karipap ... dah tentu la sedap
Pastu cicah sengkuang n jambu..kuah rojak homemade tau..along jugak yang buat
Limau bali pon ada...complete sungguh along saya ni hehehe
Dlm kol 4 plak antar my sista ke umah dia
Tapi balik angin punyalah kuat, ujan apatah lagi
Longgar kepala lutut driving, trauma laa katakan
So benti kt shell MRR2 kepong, along plk ganti
Salute laa ngan along, walau saya ckp jln banjir..dgn jem lagi tapi dia tetap bawak juga
Semua dia redah..chaiyokkk
Kalau saya stay kt shell tu je laa sampai cuaca ok sikit
Alhamdulillah sampai gak umah dia....pucat muka saya
Sampai umah,  along masak tomyum pulak
Kata dia ujan2 sejuk sedap makan panas2
So buat laa tomyum...mmg layan sejuk2 ni
Pastu dlm 8.30 mlm i tdo jap..x kejap ye sebab bangun 11.45 mlm
Tu pon hubby kejut sebab ajak balik
B4 balik hubby makan tomyum dulu
Sampai umah trus tdo
Pagi bgn 6.30 masak ikan tenggiri masak lemak
Bawak seketul ke opis

Jambu n sengkuang

Limau bali pon adaaaa

Kuah kalah Mak Bee..opsss

Roti bakor pon ada gak

Saya tgh goreng karipap ni

Nyumm nyummm

Ni masa along driving...ngeri btol

Makin lebat...penglihatan pon terbatas

Ni lagi laa

Nak sampai umah cuaca ok sikit

Tomyum kawww

No comments:

Post a Comment